Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zrozumiałem.
Gorzów Wielkopolski

Lubuskie warte zachodu
 
 
 
 
Logowanie
 
 
 

nie jesteś zarejestrowany?
wpisz proponowany login i hasło, a przejdziesz do dalszej części formularza..
Zapowiedzi

15 lat Teatru Kreatury
Małe prozy
w oparciu o opowiadania Sławomira Mrożka
Premiera - wrzesień, 1993

reżyseria: Przemek Wiśniewski

obsada w 1993 roku: Kamila Petruk, Katarzyna Wiśniewska, Wojtek Hańczuk, Konrad Stala i Przemek Wiśniewski

obsada w 2006 roku: Konrad Stala, Przemek Wiśniewski
i Leszek Zdrojewski

’’...Przedstawienie jest adaptacją kilkunastu opowiadań drukowanych w latach 80 w prasie podziemnej i TYGODNIKU POWSZECHNYM. Jakże aktualnie brzmi jednak dziś. Tu lew zostaje zdegradowany do roli koguta, jedynie poprzez spojrzenie w jego... majtki. Lis zakłada hodowlę drobiu i tłumaczy: ’’Chodzi mi o dobro kur. Chcę im zagwarantować godziwe warunki egzystencji’’. Chleb chrześcijanina przemienia się w czerstwą bułeczkę, którą rozwala się cudzy łeb. Tu wreszcie kpi się z żydofobii i innych obsesji... Wartka akcja, swoboda wykonawców i zupełnie niespodziewane zakończenie sprawiają, że przedstawienie może się podobać...’’
Zbigniew Borek, GAZETA LUBUSKA, Gorzów Wlkp., 1993












Sceny z niewinności z nieświadomości
w oparciu o opowiadanie DZIEWICTWO Witolda Gombrowicza
Premiera - grudzień, 1994

reżyseria: Przemek Wiśniewski

obsada w 1994 roku: Kamila Petruk, Konrad Stala i Przemek Wiśniewski

obsada w 1997 i 2006 roku: Alina Czyżewska, Konrad Stala, Przemek Wiśniewski

’’...W interpretacji Wiśniewskiego DZIEWICTWO jest jakby naturalną konsekwencją IWONY,KSIężNICZKI BURGUNDA. Pokazał, że nieświadomość może znaczyć to samo, co niewinność. Aktorzy posługują się prostymi rekwizytami - krzesło, kawałek białej szmaty, szmaciana lalka. Ich gesty są oszczędne i wypracowane...’’
Renata Ochwat, GAZETA ZACHODNIA, grudzień, 1994

’’...W spektaklu jest wiele udanych i technicznie przemyślanych obrazów. Aktorzy grają na krześle, pod krzesłem, owijają się prześcieradłem lub pełzają pod nim. Młodzi twórcy wydają się bawić tym co robią. Przewrotny humor udziela się widzom, choć wymowa sztuki jest gorzka...’’
Hanna Ciepiela, GAZETA LUBUSKA, grudzień, 1994

’’...Aktorka z teatru KREATURY nakreśliła świetnie postać niewinnej dziewczynki, takiej co to z promiennym uśmiechem będzie ukręcać ptaszkom główki i z uwagą naukowca śledzić proces  ich  stopniowego  umierania.  Gestem,  twarzą i przede wszystkim ciałem dziewczyna sprawiała, że wszystko co ją zajmowało stawało ci przed oczami. Nawet ta kość, którą tak zmysłowo pochłaniała i mężczyzna tak perwersyjnie obmacywany sprawiał się być bardziej męski. Sposób budowania postaci ’’dziewczynki’’ jest godny pozazdroszczenia. Dla mnie to jedna z lepszych ról kobiecych. Gombrowicz też by się chyba cieszył...’’
Gazetka Festiwalowa Ogólnopolskiego Festiwalu Teatrów Małych Form ’’Pierwsze Słodkobłękity’’
Zgierz -  kwiecień, 1995

14-09-2006
/ zapowiedzi na ten miesiąc
 
Komentarze


brak komentarzy

zaloguj się aby móc komentować ten artykuł..

Kalendarz imprez
Sfinansowano w ramach Kontraktu dla województwa lubuskiego na rok 2004

Copyright © 2004-2024. Designed by studioPLANET.pl. Hosting magar.pl