Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zrozumiałem.
Gorzów Przystań

Lubuskie warte zachodu
 
 
 
 
Logowanie
 
 
 

nie jesteś zarejestrowany?
wpisz proponowany login i hasło, a przejdziesz do dalszej części formularza..
Zapowiedzi

Hubert Wińczyk - Sooner or later
Miejski Ośrodek Sztuki, Galeria BWA zapraszają na wernisaż wystawy Huberta Wińczyka "Sooner or later", 23 września (sobota) o godz. 17.00.

Sooner or later, sooner or later... Wcześniej czy później, coś się stanie. Nie mam na to twardych danych ani dowodów, ale ta myśl we mnie krąży jak zapętlona fraza z piosenki. Nastąpi wielki lub mały upadek z przestworzy lub z pięciu schodków.  Rozpadnie się porządek społeczny jaki znamy, zadrży ziemia, zapłonie niebo, zawali się z hukiem królestwo lub będzie to cicha prywatna katastrofa. "Na razie wszystko w porządku... Na razie wszystko jest w porządku..." Właściwie, zazwyczaj jest dobrze, a cokolwiek dookoła się wydarza warto zachować w sobie spokój wewnętrzny, bo nie jest pewne, czy to świat stoi na głowie, czy ja sam. Ściśle mówiąc nie dzieje się nic, ale zanim to wszystko buchnie ćwiczę te złowieszcze refreny jako echo nadchodzących zdarzeń, by mnie potem nie zaskoczyły.
Hubert Wińczyk
 
Kto wie, może historia Ziemi wkracza teraz w całkowicie nowy wymiar. Jest możliwe, że oznaki pojawiają się w różnych, codziennych dobrze znanych zjawiskach, ale nie zwracamy na nie uwagi. Nic pewnego nie mogę jeszcze powiedzieć. Ale należałoby wziąć pod uwagę sytuację, w której Japonia ulegnie zniszczeniu. Również i możliwość, że Japonia przestanie istnieć.
(...)
W przyszłości, w której obliczu teraz stoimy, możemy dostrzec wiele elementów wyprowadzonych na zasadzie analogii z procesów znanych w dziejach Ziemi. W tejże przyszłości są również obszary nieznane, nie mające w ogóle analogii, nie będące prostym przedłużeniem wydarzeń minionych. A to dlatego, że w przeszłości nic takiego się nie zdarzyło. Kto może z przekonaniem powiedzieć, że w przyszłości nigdy nie nastąpi takie wydarzenie, którego ani razu nie odnotowano w przeszłości?! Co więcej, ile właściwie dowiadujemy się z historii zaledwie kilkudziesięciu tysięcy lat rodzaju ludzkiego? Ile mogliśmy poznać z przeszłości Ziemi przed-człowieczej w czasie rozwoju zaledwie dwu wieków współczesnej nauki? Chociaż mówimy o "gigantycznych zmianach skorupy ziemskiej w przeszłości” to przecież oglądamy jedynie "martwe ciała" tych zmian, nie znamy żywych, szalejących po tej Ziemi sił, ani jęków i krzyków. Czy nie dzieje się podobnie podczas współczesnych katastrof?
W takim razie... zaczął mówić Nakata patrząc prosto w twarz Tadokoro - w jaki sposób pan profesor przewiduje, że nie można przewidzieć przyszłości na podstawie danych z przeszłości?
Dzięki intuicji i wyobraźni - odpowiedział ostro profesor - Kolego Nakata, chyba to rozumiesz, sam przecież wprowadziłeś pojęcie "przestrzeni fazowej procesu” do teorii prawdopodobieństwa. Co prawda intuicja i wyobraźnia ludzka nie są zaliczane do metod ściśle naukowych. Można powiedzieć, że nauka nie rozwinęła się jeszcze do tego stopnia, żeby oba środki włączyć do swych metod. Mimo to współczesna nauka, czy raczej współczesna matematyka, uczyniły ogromny postęp w zakresie wykorzystania obu sił.

Wykład profesora Tadokoro w: "Zatonięcie Japonii", Sakyo Komatsu

Hubert Wińczyk - artysta intermedialny / dźwiękowy, performer, improwizator, multi-nie-instrumentalista, chaotyczny minimalista. Dawniej zajmował się filmem amatorskim i teatrem. Absolwent Intermediów na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu (dyplom magisterski w Pracowni Wideo prof. Marka Wasilewskiego, dyplom licencjacki w Pracowni Audiosfery prof. Leszka Knaflewskiego). Wcześniej studiował także filozofię i kulturoznastwo. W swojej działalności eksploruje zjawisko schizofonii, symbolikę przemiany, które często funkcjonują na osiach góra<>dół <>góra oraz makrokosmos w mikrokosmosie. W pracy z dźwiękiem wykorzystuje alternatywne źródła dźwięku, manipulacje skojarzeniami, nagrania terenowe, głos, zabawki, elektronikę, rezonans, skrajnie niskie i skrajnie wysokie częstotliwości.

Razem z Moniką Wińczyk działa w duecie performerskim Monster Hurricane Wihajster. Gra w zespołach kakofoNIKT, Earth Universal, WW Duo, Revue svazu českých architektů. Udźwiękawiał m.in. spektakle taneczne i teatralne, słuchowiska, film animowany, park Chopina. Jako artysta intermedialny, muzyk lub performer występował m.in. w poniższych instytucjach sztuki i festiwalach: Month of Performance Berlin 2014, Open’er Festival 2009, Salon Bruit K77 (Berlin), 10 Gales Gallery (Londyn), Dům uměni (Ostrava), CSW Zamek Ujazdowski, Present Performance (Gdańsk - Brzeźno), Park Chopina w Żelazowej Woli, Festival Performance INTERAKCJE (Piotrków Trybunalski), Days of Performance Art (Lwów, Ukraina), Performance Platform Lublin, Galeria Silverado, Video Art Festival Points Of View (Łódź), L’Oeil d’Oodaaq (Francja), PALS Stokholm (Szwecja), Galeria Manhattan (Łódź), Kolonia Artystów (Gdańsk), Młode Wilki (Akademia Sztuki w Szczecinie), Festiwal Improwizacji FRIV.

Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla dzieci i młodzieży na temat aktywnego słuchania dźwięków otoczenia, nagrań terenowych i ekologii akustycznej. Wykorzystując swoje doświadczenie z dziedziny sztuki dźwięku na polu edukacji współpracował z takimi organizacjami jak: Fundacja Fabryka UTU, Fundacja Malta, Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu, Muzeum Początków Państwa Polskiego w Gnieźnie, Galeria Sztuki BWA Olsztyn, Fundacja Mały Dom Kultury, BWA Jelenia Góra, Klub Osiedlowy Krąg, Szczep Harcerski Łazarz, Osiedlowy Dom Kultury Orbita.

Kurator: Zbigniew Sejwa
Wystawa czynna do 22 października 2017 r.

Miejski Ośrodek Sztuki
ul. Pomorska 73, Gorzów Wlkp.
www.mosart.pl

23-09-2017



/ zapowiedzi na ten miesiąc
 
Komentarze


brak komentarzy

zaloguj się aby móc komentować ten artykuł..

Kalendarz imprez
Sfinansowano w ramach Kontraktu dla województwa lubuskiego na rok 2004

Copyright © 2004-2019. Designed by studioPLANET.pl. Hosting magar.pl